Cyfryzacja technik filmowych z jednej strony daje kinooperatorom wiele nowych możliwości i ułatwia pracę, ale jednocześnie wymaga ścisłego trzymania się dostępnych technik i standardów, aby zapewnić widzom wysokiej jakości obraz filmowy, jaki oglądają na ekranie.

Polskie kina coraz częściej decydują się na nabycie najnowszych projektorów dla filmów w dystrybucji cyfrowej. Coraz częściej są to techniki 2K, 4K, zarówno w formacie 2D jak i 3D. Inwestycja w cyfrowe oprzyrządowanie to z jednej strony wymóg współczesnych czasów dyktowany przez producentów filmów i dystrybutorów, ale z drugiej daje kinom większe możliwości techniczne. To szczególnie szansa dla małych i niezależnych kin lokalnych, które mogą się dzięki temu prowadzić autopromocję oraz zarabiać na reklamach lokalnych firm, a nie tylko na tych, które są rozpowszechniane przez duże sieci reklamowe.

Najczęściej serwery kinowe wykorzystują stacje dysków Blu-Ray wraz ze skalerami, co pozwala na odtworzenie niemal każdego materiału. Towarzyszy temu jednak konieczność ręcznego ustawiania projektora, a to skutkuje opóźnieniami pomiędzy poszczególnymi etapami wyświetlania filmu i stanowi problem dla kinooperatorów.

Optymalnym wyjściem z takiej sytuacji jest konwersja materiału do kinowego formatu DCP (z ang. Digital Cinema Package) i umieszczenie go na kinowym serwerze. Choć to praktyczne rozwiązanie, to trzeba przy tym przestrzegać standardów specyfikacji DCI (Digital Cinema Initiatives), a przy tym wykonywać zadania niezwykle starannie, aby uniknąć pojawienia się błędów.

DCP to format plików cyfrowych stworzony specjalnie dla kin cyfrowych, który służy do przechowywania i strumieniowania formatów audio i wideo oraz innych danych. W jego skład wchodzą pliki MXF (Material eXchange Format) ze strumieniami wideo oraz audio, jak również pomocnicze pliki XML (Extensible Markup Language).

Pliki MXF są skompresowane, aby zajmować jak najmniej przestrzeni dyskowej oraz są zabezpieczone przed nielegalnym kopiowaniem poprzez zaszyfrowanie i kodowanie. Wraz z plikami dostarczany jest klucz służący do odszyfrowania.

Strumień audio jest liniowym formatem PCM (Pulse-Code Modulation), obecnie najpopularniejszym sposobem na konwertowanie sygnału analogowego do cyfrowego, a strumień wideo to sekwencja obrazów skompresowanych do standardu JPEG 2000.

Wykorzystuje się też nowszy standard SMPTE (Society of Motion Picture and Television Engineers), który powstał, aby dostosować system do wymagań producentów filmowych oraz producentów sprzętu.

RARA Studio oferuje konwersję każdego filmu dostarczonego w postaci cyfrowej do pakietu DCP.