Kino to miejsce szczególne. Pomimo rozwoju technik, które pozwalają na cieszenie się świetnymi filmami oglądanymi w domowym zaciszu, sala kinowa wciąż pozostaje miejscem, które nie ma sobie równych, jeśli chodzi o doznania, jakie płyną z ekranu.

Widzowie przychodzący do kina na seans filmowy wynoszą stamtąd z reguły pozytywne wrażenia, a wraz z nimi w pamięci zapada im komunikat płynący z reklamy. Specyfika kina wpływa bowiem pozytywnie na zapamiętywalność płynącego z reklamy przekazu. Działa przy tym na wiele zmysłów. Treść reklamy można nie tylko zobaczyć i usłyszeć, ale dzięki dodatkowym działaniom marketingowym również poczuć, dotknąć, a nawet spróbować.

Kino – idealne miejsce na reklamę

Oglądanie filmu w kinie znacząco różni się od seansu filmowego w zaciszu domowym. W kinie widz bardziej skupia się na tym, co widzi na ekranie, nie ma czynników rozpraszających, rzadziej odrywa się wzrok od ekranu. Skoncentrowanie na ekranie wpływa na przyswojenie treści marketingowej. Oglądaniu filmów częściej towarzyszą też emocje, z reguły pozytywne, co również jest znaczącym aspektem.

Kolejny atut to widownia, a konkretnie jej liczba. Reklamodawca jeszcze przed emisją reklamy będzie miał informację, jak wiele osób zobaczy spot reklamowy. Tym samym płaci tylko za faktyczną liczbę odbiorców. W kinie można bardziej precyzyjnie określić grupę docelową i zastosować targetowanie, z podziałem na dzieci i dorosłych, kobiety i mężczyzn, jak również z podziałem na miłośników konkretnych gatunków. Reklamy mogą być emitowane przed wybranymi seansami, a z reguły wiadomo jest, kto przyjdzie na dany film. Nowoczesne techniki cyfrowe pozwalają też na błyskawiczne skierowanie reklamy do emisji i dostosowywanie jej parametrów do wymogów technicznych kina.

Rodzaje bloków reklamowych w kinie

Reklamy kinowe puszczane są przed seansem filmowym. Jednak blok reklamowy składa się z kilku mniejszych, a poszczególne reklamy mogą mieć różne formy. Podstawowe formy reklamy kinowej to:

  • blok zwykły – reklamy od rozpoczęcia bloku reklamowego do zwiastunów
  • blok premierowy – reklamy emitowane pomiędzy zwiastunami filmowymi
  • blok specjalny – reklamy puszczane po zwiastunach, a tuż przed rozpoczęciem filmu
  • blok sponsorski – reklamy z komunikatem skierowanym bezpośrednio do widza, np. z życzeniami miłego seansu

Różne formaty reklam kinowych wraz z możliwościami technicznymi, jakie oferuje technika kinowa, w szczególności duży ekran i wysokiej jakości dźwięk, czynią reklamę kinową jednym z atrakcyjniejszych formatów reklam w ogóle.